Új paradigma

AZ ÚJ PARADIGMA

Paradigma a 70-es évek elejéig Paradigma napjainkig Új paradigma: Organet
CÉLOK
  • a nyelvtani alapok lefektetése
  • szókészlet gyarapítása
  • a nyelvtani szerkezetek megértése, gyakorlása és használata
  • a nyelvtan mellőzése, háttérbe szorítása
  • szókészlet gyarapítása
  • panelmondatok magoltatása (ez elvileg a kommunikációs célt szolgálná)
  • a nyelvtani alapok lefektetése
  • a szerkezetek megértése, gyakorlása és megtanulása
  • a szerkezetek szerves rendszerré építése (azaz kommunikációs célokra való felhasználása)
HOGYAN VALÓSUL(T) MEG?
  • rengeteg nyelvtani teszt (fordítási gyakorlatok, feleletválasztós gyakorlatok,stb.)
  • szódolgozatok
    a szavak jelentésére vonatkozó gyakorlatok
  • olvasmányok fordítása
  • hanganyagok
    (szépen, érthetően felolvasott szövegek, semmi élethűség)
  • apróbb nyelvtani panelek, általában rendszer nélkül tálalva (hátránya: nem épül fel a nyelv szerkezete)
  • kitöltős feladatok (a tanuló minél kevesebbet fárassza magát írásbeliséggel)
  • szódolgozatok
    a szavak használatára vonatkozó gyakorlatok
  • olvasás utáni szövegértési feladatok (kérdésekre válasz, stb.)
  • párbeszédes olvasmányok (a nyelvi fordulatok erősítése)
  • hanganyagok valós élethelyzetekben, változatos kiejtések, akcentusok, stb.
  • a nyelvtani elemek megértésére, begyakorlására vonatkozó feladatok (drillek, fordítási feladatok)
  • olvasás utáni szövegértési feladatok (csak az eddig tanult nyelvtan szerepel az olvasmányokban)
  • párbeszédes olvasmányok, nyelvi fordulatok
  • hanganyagok (minden típusú: kiejtést tanító, tollbamondás, valós élethelyzetekben különböző akcentusok, stb.)
  • rendszeres fogalmazásírás
HANGSÚLYT KAP:
  • a nyelvi elemek megértése, megismerése és bizonyos értelemben rendezése
  • magas szintű írásbeli kommunikáció megvalósítása
  • a nyelvi környezet megismerés (kultúra, stb.)
  • a szóbeli kommunikáció megvalósítása
  • a nyelvi elemek megértése, megismerése és bizonyos értelemben rendezése
  • a nyelvi környezet megismerése (kultúra, stb.)
  • közép- és magas szintű írásbeli és szóbeli kommunikáció megvalósítása

Miért jó tehát, ha az új paradigmát alkalmazzuk az angol nyelvtanulás során?

  • egyesítjük a régen bevált angol nyelvtanítási módszereket az új, napjaink igényeihez igazított kommunikációs módszerekkel
  • ezáltal energiát, időt és pénzt spórolhatunk meg, hiszen a nyelvet mint rendszert tekintjük, melyre egymás után építhetők fel az egyes elemek
  • nyelvtudásunk alappillérei a nyelvtani elemek lesznek, melyre felépítményként bármilyen szintű és stílusú, hétköznapi vagy szaknyelvi kommunikációs tudás építhetünk
  • nem csak az írásbeli, vagy csak a szóbeli kommunikáció a cél, hiszen mindkettő megvalósul egyaránt

MINDEGY, HOGY KI VAGY, HÁNY ÉVES VAGY, HOL ÉLSZ, ÉS MIKOR ÉRSZ RÁ TANULNI, A MI TANANYAGAINKBÓL ÉS A MI TANÁRAINK SEGÍTSÉGÉVEL, ÉS PERSZE SAJÁT MUNKÁD HOZZÁADÁSÁVAL BIZTOSAN ELVISZÜNK LEGALÁBB EGY KÖZÉPFOKÚ NYELVVIZSGÁIG, ÚGY VIGYÁZZ!

View All