Ebben a bejegyzésben egy komoly félreértésre szeretném felhívni a figyelmet. A probléma a következő: a nyelvtanuló azt gondolja, hogy pénzéért cserébe, tanulás és gyakorlás nélkül olyan szolgáltatást kell kapnia, amit azonnal tud használni. Természetesen ez óriási tévedés, egyszerűen lehetetlen. Lássuk, miért is: |
Szolgáltatás illetve szolgáltatási tevékenység:
- az együttes értékteremtésre irányuló szolgáltató-ügyfél interakciók sorozata (a tanár a tanuló számára új értéket teremt azáltal, hogy a tanulót megtanítja arra, amit a tanuló kíván; a tanuló a tanár utasításait követve jut el a kívánt célig)
- magában foglalja a különböző kompetenciák (tudás, készségek, erőforrások) kölcsönösen elfogadott és kölcsönösen hasznos módon történő alkalmazását egy másik entitás érdekében
- egyike a fejlett gazdaságok három legfontosabb gazdasági ágazatának
- kézzel nem fogható eredményű munkavégzés vagy jogosultság, mely annak fogadója, vagy élvezője számára értékkel bír, nyújtója általában ellenértéket (gyakran pénzt :-D) vár el a szolgáltatásért cserébe
- végeredménye az ügyfél állapota, amikor a szolgáltatást megkapta (pl. boldog ügyfél)
Tanítás:
- a tanár és a tanuló közötti, együttes értékteremtésre irányuló interakciók sorozata
- a tanár legjobb tudása szerint – szem előtt tartva a tanuló igényeit – mindenféle eszközöket alkalmazva: dicséret, szidás, érdemjegy, lelki ráhatás, stb. adja át tudását a tanulónak, aki követi az ő utasításait
Amennyiben a két definíciót összevonjuk, kiderülhet, hogy a tanítás tulajdonképpen egyszerű szolgáltatási folyamat, melyben a tanár a szolgáltató és a tanuló igénybe veszi ezt a szolgáltatást, megfelelő tiszteletdíj fejében. Rendben is lenne a dolog, ha a tanuló nem azt várná el a tanárától, hogy a fizetség fejében a tanár megtanítsa például angolul. Az oktatási szolgáltatások terén ugyanis elvárható a tanár részéről, hogy a tanuló tartsa be az utasításait (tanulja meg a leckét, készítse el a házi feladatot, stb. – azaz a tanuló használatnak megfelelően alkalmazza a szolgáltatást ), mivel a szolgáltatás egyébként nem lesz eredményes, azaz ügyfelünk nem lesz boldog, illetve elégedett. Azaz, ilyenkor szoktak a problémák elkezdődni. A tanulóban felmerülnek a tipikus kérdések: ’Vajon jó-e a tanár?’ vagy ’Megfelelően végzi-e a munkáját?’ Elégedetlenségében vagy elmegy másik tanárhoz, vagy abbahagyja a tanulást, mert nincs nyelvérzéke. Mondja ő, a tanuló. Pedig, ha feltenné magának a kérdést: ’Vajon tényleg mindent úgy csináltam, ahogy a tanár/tananyag előírta?’ vagy ’Vajon hűségesen követtem-e az utasításokat?’ hamar kiderülne, hogy nem a tanárral, illetve a nyelvérzékkel van a baj, hanem azzal, hogy még mindig elhisszük, hogy a nyelvtan megtanulása és begyakorlása nélkül szert tehetünk bármilyen, akár alacsony szintű nyelvtudásra.
Kezdő angol tananyagcsomagunk úgy épül fel, valamint kezdő nyelvi programunkat úgy állítottuk össze, hogy a tanulót szinte észrevétlenül átsegítsék ezeken a nehézségeken, természetesen feltételezve azt, hogy a tanuló elvégzi a számára előírt feladatokat, az előírt módon. Azok, akik már tanultak angolul, az Organet Rendszerező Nyelvleckék segítségével, illetve a Manage Your English csomaggal építhetik újra a nyelvtudáshoz és kommunikációhoz szükséges rendszert.
Amennyiben szeretne tananyag csomagjainkból tanulni, vagy bővebb tájékoztatást kapni módszerünkről, töltse ki az alábbi űrlapot, és szaktanárunk hamarosan felkeresi Önt emailben vagy telefonon.